Zomer vol zichtbaarheid: zo zetten we Delft samen op de kaart |
De zomer vliegt voorbij, en ondertussen bruist het in én rondom Delft. Van een campagne die duurzaam gedrag beloont tot zichtbaarheid op metroperrons in de Randstad en een prachtig artikel in de Italiaanse media, we zetten Delft op de kaart.
In deze nieuwsbrief praten we je bij over alles wat speelt: de start van onze verblijfscampagne, een opvallende DOOH-actie met het Meisje met de Parel, de tweede ronde van de distributieservice, en onze campagne voor Gen Z via Hartje Delft. Ook stellen we je graag voor aan de nieuwe centrummanager en is er een mooie kans om mee te doen aan de Delft Special in LEVEN! Magazine.
Kortom: volop initiatieven om samen werk te maken van een gastvrij, zichtbaar en toekomstbestendig Delft. |
|
|
|
|
|
Delft beloont duurzaam gedrag met D’serve |
Hoe stimuleren we duurzaam en bewust bezoek aan Delft? Met D’serve: een nieuwe campagne die bezoekers beloont voor duurzame keuzes. Denk aan een gratis kopje koffie, een uur kanoën of korting op een activiteit. Simpelweg door op de fiets te komen, deel te nemen aan een duurzame activiteit of de stad schoon te houden.
D’serve maakt duurzaam gedrag zichtbaar én aantrekkelijk. De campagne loopt van 18 juli tot en met 20 september en sluit feestelijk af op World Cleanup Day.
D’serve is een initiatief van Platform Bezoekerseconomie Delft, in samenwerking met Delft Marketing, Stichting Centrum Management Delft, Delft4GlobalGoals én betrokken ondernemers.
Tip voor partners: informeer je bezoekers over D’serve en laat ze meegenieten van de beloningen! Op d-serve.nl vind je alle informatie over de campagne. |
|
365 dagen Verblijfscampagne: we zijn onderweg! |
De eerste stappen van de verblijfscampagne zijn gezet! De afgelopen weken zijn we op pad geweest in Delft en hebben we reviewkaartjes en posters langsgebracht bij hotels. Zo bouwen we samen aan een zichtbaar en gastvrij verhaal voor bezoekers, vóór, tijdens én na hun verblijf.
Achter de schermen werken we hard aan de landingspagina’s met tips, inspiratie en arrangementen die het verblijf in Delft extra aantrekkelijk maken. Ook mochten we al verschillende (internationale) bezoekers en travel professionals verwelkomen die ons aanbod hebben verkend. De campagne is gericht op het aantrekken van bezoekers in het laagseizoen. Vanaf het najaar zetten we vol in op zichtbaarheid via online campagnes, reisplatforms en partnerpromotie. Heb jij ideeën, een aantrekkelijk arrangement of wil je meedoen? Laat het ons weten via marketing@delftmarketing.nl. |
|
|
|
|
|
Distributieservice op weg door Delft |
Een paar weken geleden vond de tweede ronde van onze distributieservice plaats. Samen met PrintPlezier Delft zorgen we dat locaties in de stad worden voorzien van de nieuwste flyers, UITmagazines en ander promotiemateriaal, alles wat bezoekers en bewoners helpt om Delft te ontdekken.
Heb je onlangs een roze autootje door de stad zien rijden? Grote kans dat het onderweg was met een verse lading inspiratie! De volgende ronde staat gepland voor eind september. Wil je ook materiaal ontvangen of je organisatie aanmelden? Dat kan via het formulier op onze website.
Tip: Het UITmagazine Delft is één van de middelen die we verspreiden. Een persoonlijke gids boordevol tips, verhalen van locals en culturele parels. Ideaal voor bezoekers én Delftenaren.
Is jouw voorraad bijna op? Laat het ons weten, dan zorgen wij dat er op tijd nieuwe exemplaren jouw kant op komen! |
|
Maak van je pechdag... een Delftdag! |
Slechte dag? Vergeten te ontbijten, je trein gemist of je date komt niet opdagen? Geen zorgen, Delft maakt alles beter. Samen met Yescontent lanceerden we een frisse video en campagne speciaal voor de jongere doelgroep (18-30 jaar), te zien via Hartje Delft op TikTok, Instagram en YouTube. Met een knipoog laten we zien dat Delft de perfecte plek is om van je pechdag een topdag te maken. Met grachten, leuke winkels, street art en zonnige terrassen.
Bekijk de video via @hartjedelft en deel ‘m vooral!
Deze content is onderdeel van onze bredere strategie om een jongere doelgroep te inspireren Delft te ontdekken, op hun eigen manier. De komende weken rollen we de campagne verder uit.
Wil jij zichtbaar zijn voor deze doelgroep of meeliften met de Hartje Delft campagne? Laat het ons weten via marketing@delftmarketing.nl |
|
|
|
|
|
Doe mee aan de Delft Special in LEVEN! Magazine |
Delft maakt geschiedenis, en jij kunt meedoen! Dit najaar verschijnt er een stijlvolle special over Delft in het toonaangevende lifestylemagazine LEVEN!, in samenwerking met TU Delft. Onder het thema Creating History combineren we het rijke verleden van Delft met haar innovatieve toekomst, precies waar onze stad in uitblinkt.
Deze speciale wintereditie zet Delft groots in de spotlights bij een breed en cultureel geïnteresseerd publiek in de regio.
Wil jij zichtbaar zijn in deze editie? Mis deze kans niet en haak aan! |
|
Meisje met de Parel verovert de metro’s |
Delft was de afgelopen maand twee weken lang groots zichtbaar op de metroperrons van Rotterdam en Amsterdam. Met een opvallende DOOH-campagne (Digital Out Of Home) brachten we vier eigentijdse versies van het Meisje met de Parel tot leven. Ontwikkeld met behulp van AI.
Van een moderne influencer tot een dromerige romanticus, een nieuwsgierige tijdreiziger en een zorgzame moeder: elk ‘meisje’ gaf een eigen draai aan het wereldberoemde icoon en liet zien hoe Delft blijft inspireren. Met deze campagne brachten we het bekendste icoon van de stad op een eigentijdse manier onder de aandacht bij een jong en breed publiek in de Randstad. |
|
|
|
|
|
Delft in Italiaanse media: Artribune zet onze stad in de schijnwerpers! |
Delft verovert de aandacht van Italië! In een nieuw artikel van het toonaangevende cultuurplatform Artribune wordt Delft geprezen als dé plek waar historie en creativiteit samenkomen.
Het artikel benadrukt hoe je in Delft moeiteloos het verleden van Vermeer ontdekt en wordt verrast door eigentijdse hotspots, modern design en culturele pareltjes tussen de historische gevels.
Een prachtige internationale bevestiging van onze boodschap: Delft Creating History. Nieuwsgierig hoe Italianen onze stad ervaren? |
|
Delft heeft een nieuwe centrummanager! |
Per 1 juli is Jori Noordhoek gestart als de nieuwe centrummanager van Delft. Voor veel Delftenaren is Jori al een bekend gezicht: hij organiseerde de afgelopen 15 jaar diverse evenementen en projecten in de stad. Nu zet hij zich in om, namens Stichting Centrummanagement Delft, samen met ondernemers, bewoners en partners te bouwen aan een bruisend, gastvrij en toekomstbestendig centrum.
“Delft krijg je niet uit mij, en mij krijg je niet uit Delft. Ik kijk ernaar uit om met ondernemers aan de slag te gaan.” – Jori
Met zijn ervaring bij onder meer Delft On Stage, Delft Verbindt en de Delftse Beursvloer, is Jori een verbindende kracht tussen initiatieven in de stad.
Meer weten of contact opnemen? Mail naar: info@centrummanagementdelft.nl |
|
|
|
|
|
Let op: geen gebruik meer van WeTransfer
Vanaf heden maakt Delft Marketing geen gebruik meer van WeTransfer voor het delen van bestanden. Belangrijk: we vragen ook onze leveranciers en partners om WeTransfer niet meer te gebruiken in de communicatie met ons, dus geen bestanden naar ons toe of van ons via WeTransfer. Gebruik in plaats daarvan een gedeelde link via bijvoorbeeld Dropbox, OneDrive of een andere veilige oplossing. |
|
|
|
|
|
Blijf op de hoogte van Delft Marketing |
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actualiteiten rondom Delft Marketing en volg ons ook op LinkedIn. |
|
|
|
|
|
Contact
marketing@delftmarketing.nl
|
|
|
|
|
|
|