Juli 2025
De zomer barst los in Delft! |
De zomer is begonnen, en dat is te merken. De temperaturen lopen op, de binnenstad bruist van bezoekers, en de Delftse Festivalzomer is in volle gang. Met het toeristisch hoogseizoen in aantocht is er meer dan genoeg te beleven in Delft. Van festivals en culturele evenementen tot bekende en nieuwe campagnes en samenwerkingen: het belooft een levendige zomer te worden voor zowel bewoners, bezoekers als partners in de stad.
In deze nieuwsbrief praten we je weer graag bij over een aantal actuele ontwikkelingen.
|
|
|
|
|
|
De afgelopen weken hebben we samen met het Platform Bezoekerseconomie Delft hard gewerkt aan D’serve — een initiatief om duurzaam bezoekersgedrag in Delft te belonen. Met een enthousiaste stuurgroep en veel inspirerende input zetten we de puntjes op de i voor diverse acties waarmee we bezoekers gaan motiveren en waarderen voor hun duurzame bijdrage aan onze stad.
Op 18 juli gaat D’serve officieel van start! In een periode van twee maanden kunnen bezoekers op verschillende manieren duurzaam bijdragen — en daar direct een beloning voor ontvangen.
We sluiten deze mooie periode feestelijk af op 20 september, tijdens World Cleanup Day. |
|
Delftse Festivalzomerspelen |
Vorige week zaterdag organiseerden we samen met Takkenbende Festival en Outdoor Delft de Delftse Festivalzomerspelen op het Bastiaansplein. Voorbijgangers konden spontaan meedoen met een van de spellen en maakten daarmee kans op leuke prijzen: twee gratis tickets voor het Takkenbende Festival of een gratis lunch bij CinCin Delft.
Ook deelden we UITmagazines én de iconische gele Delftse Festivalzomer-zweetbanden uit — passend bij de hoge temperaturen van deze zomerse dag! Het plein stond vol gezelligheid, fanatieke deelnemers en zomerse sfeer.
Er werd volop gespeeld, gezweet én vooral genoten! |
|
|
|
|
|
KHN Delft viert 125 jaar met uniek magazine |
Ter ere van het 125-jarig bestaan van KHN Delft is tijdens Delft Verbindt een exclusief magazine gelanceerd dat de Delftse horeca en haar ondernemers in de schijnwerpers zet. Dit bijzondere magazine ademt de authentieke sfeer van Delft en haar horecaondernemers, en is een tijdloos collectors item met bijdragen van bekende Delftenaren én een uitstraling die past bij de rijke horecageschiedenis van de stad.
Delft Marketing werkte hier graag aan mee met maar liefst 4 pagina’s vol tips van locals en highlights die je als bewoner of bezoeker niet mag missen.
Het magazine wordt verspreid via hotels, horeca en andere plekken waar bezoekers samenkomen – een mooi visitekaartje van gastvrij Delft.
Van harte gefeliciteerd, KHN Delft, met dit bijzondere jubileum! |
|
Delft in binnen- én buitenlandse media |
Delft was de afgelopen periode volop in de media te vinden. Zo verschenen we paginagroot in de zaterdageditie van het Nederlands Dagblad (speciale editie op vakantie in eigen land) en bezochten diverse bloggers en influencers onze stad en schreven hierover. Dankzij de samenwerking met lokale ondernemers, redacties en influencers blijven we bouwen aan de zichtbaarheid van onze stad en het gezamenlijke stadsverhaal.
Ook internationaal blijft Delft niet onopgemerkt. Onze stad schittert dit keer in Viaggi Corriere, het reiskanaal van Corriere della Sera, de grootste krant van Italië. In het artikel worden verschillende Delftse highlights uitgelicht en krijgen Italiaanse reizigers volop inspiratie om Delft te bezoeken.
Een prachtige internationale vermelding die bijdraagt aan het versterken van Delft als toeristische bestemming! |
|
|
|
|
|
Nationaal Citymarketing Congres 2025 |
Op 5 juni vond het Nationaal Citymarketing Congres plaats in BlueCity Rotterdam. Het thema ‘De Gelukkige Stad’ bracht citymarketeers uit het hele land bij elkaar voor inspirerende sessies, praktijkvoorbeelden en toekomstvisies.
Sprekers als Otto Raspe (Rabobank), Elten Kiene (spoken word) en de directie van Excelsior Rotterdam daagden deelnemers uit om verder te kijken dan cijfers: wie voelt zich eigenlijk gelukkig in de stad? En wat betekent brede welvaart in de praktijk?
Meer weten over deze dag? Lees dan het gehele verslag via onderstaande button.
|
|
Video sfeerimpressie Delft Fringe Festival |
Tijdens het Delft Fringe Festival hebben we in samenwerking met de organisatie en YesContent een sfeervolle video gemaakt die het festival neerzet als dé broedplaats voor jong theatertalent en een cultureel hoogtepunt in Delft.
De video neemt je mee langs intieme optredens op bijzondere plekken in Delft: van verborgen binnentuinen en historische monumenten tot zelfs een optreden vanaf het water tijdens een unieke canal tour!
Benieuwd naar de video? Bekijk deze via onderstaande button en geniet nog even na van het festival! |
|
|
|
|
|
Oproep: Afstudeerstage bij Delft Marketing |
Ben of ken jij iemand die op zoek is naar een afstudeerstage in de mooiste stad van Nederland? Bij Delft Marketing hebben we weer plek voor een enthousiaste afstudeerstagiair(e)! Wil jij meewerken aan campagnes die bezoekers en bewoners verbinden, ervaring opdoen in citymarketing én ondersteund worden in het beantwoorden van een relevant vraagstuk voor Delft? Dan is dit jouw kans. Bekijk snel de openstaande stagevacatures op onze website. |
|
|
|
|
|
Eerste nieuwsbrief Delft Convention Bureau |
Vorige maand is de eerste nieuwsbrief van het Delft Convention Bureau verstuurd. Met deze nieuwsbrief houden we onze zakelijke partners en eventprofessionals op de hoogte van nieuwe congressen, locaties, successen en samenwerkingen.
Wil je ook meer weten over hoe Delft zich als congresstad ontwikkelt? Aanmelden kan via onze website. |
|
Link naar Indelft.nl op jouw website? |
Het hoogseizoen betekent veel nieuwe bezoekers die op zoek zijn naar wat er in Delft te doen is. Help je mee om die informatie goed vindbaar te maken?
Voeg als ondernemer of organisatie een korte tekst + linkje toe naar www.indelft.nl, zodat we elkaar versterken én bezoekers sneller de juiste informatie vinden. Heb je hier vragen over? We helpen je graag verder. |
|
|
|
|
|
Zo sliepen onze gasten in Delft |
De afgelopen maanden hebben we, in samenwerking met diverse hotels, gasten uitgenodigd om hun persoonlijke ervaringen te delen over een weekend in Delft. Op de pagina “Een nachtje Delft: zo sliepen zij” vind je inspirerende verhalen en tips die toekomstige bezoekers een warm welkom en een authentieke blik op de overnachtingsmogelijkheden in onze stad geven.
We bedanken alle partners die hebben bijgedragen aan dit initiatief en zo helpen om Delft in de spotlight te zetten van nieuwe bezoekers!
Wil je ook graag bijdragen? Neem dan contact op: marketing@delftmarketing.nl |
|
Nieuwe beelden in de beeldbank |
Tijdens de Opening Toeristische Seizoen lanceerden wij de Beeldbank van Delft, dé bron voor hoogwaardige afbeeldingen van onze prachtige stad. De afgelopen weken zijn we met fotografe Anne Hamers en een diverse groep modellen op pad gegaan om nieuwe beelden te maken voor onze beeldbank.
Met thema’s als “zomer in de stad”, “shoppen & terrassen”, 'groene omgeving" en “evenementen” hebben we nieuw beeldmateriaal gemaakt dat past bij het seizoen van het moment.
Houd de beeldbank in de gaten om deze nieuwe beelden niet te missen. |
|
|
|
|
|
Blijf op de hoogte van het Delft Convention bureau |
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actualiteiten rondom Delft Convention Bureau. Hier vind je inspirerende verhalen en waardevolle ontwikkelingen die je niet wilt missen. |
|
|
|
|
|
Contact
indelft@marketing.nl
|
|
|
|
|
|
|