Start toeristisch seizoen 2025 feestelijk ingeluid bij Art Centre Delft |
Op donderdag 10 april trapten Delft Marketing en het Platform Bezoekerseconomie Delft samen met ruim 100 betrokken beleidsmakers, ondernemers en stadsorganisaties het toeristisch seizoen 2025 af tijdens een drukbezochte netwerkbijeenkomst bij Art Centre Delft.
Op de drempel van Pasen blikten we vooruit op de plannen voor het komende jaar. Tijdens een inspirerende middag deelden we niet alleen de laatste bezoekerscijfers en de agenda voor het nieuwe seizoen, maar boden we ook ruimte voor verdieping. Zo kregen aanwezigen meer inzicht in het masterplan van het Delft Convention Bureau, de verwachtingen van Vlaamse en Duitse bezoekers én konden zij de bijzondere beeldentuin van Art Centre Delft bewonderen.
De bijeenkomst werd afgesloten met een boeiende presentatie van Chris van Vleuten over de impact van kunstmatige intelligentie. Daarbij nodigde hij de aanwezigen uit om mee te doen aan de AI Challenge, die in mei van start gaat – in deze Partner Update vind je meer informatie.
Dank aan iedereen die erbij was – jullie aanwezigheid maakte de middag extra waardevol!
Je kunt de presentatie van Delft Marketing terugkijken en de sfeer proeven met de foto’s die we in onze nieuwe beeldbank hebben gezet.
Wij wensen iedereen een succesvol, gezellig en zonnig toeristisch seizoen. |
|
|
|
|
Succesvolle start D’serve |
Met een gezamenlijke schoonmaakactie in de Delftse binnenstad is op 15 april het officiële startsein gegeven voor D'serve: een nieuw initiatief van het Platform Bezoekerseconomie Delft dat duurzaam bezoek aan de stad wil aanmoedigen en belonen. De feestelijke aftrap vond plaats in het bijzijn van burgemeester Marja van Bijsterveldt, wethouders Maaike Zwart en Frank van Vliet, nachtburgemeester Leo Quack en tientallen ondernemers. |
|
Nieuw! Delft Marketing Academy |
Tijdens de opening van het toeristisch seizoen op donderdag 10 april hebben we met trots de Delft Marketing Academy gelanceerd! Dit is dé plek waar Delftse ondernemers, culturele organisaties en andere partners samen werken aan een sterker toeristisch profiel. Met praktische kennis, tools en bijeenkomsten helpt de Academy je verder op het gebied van zichtbaarheid, gastvrijheid en samenwerking in de stad. |
|
|
|
|
Lancering tweede editie UITmagazine |
Tijdens de Opening Toeristisch Seizoen lanceerden we ook met trots de tweede editie van het UITmagazine Delft in samenwerking met Communicatiestudio Uitgesproken Gasten.
Dit jaar nóg uitgebreider, met nieuwe tips, interviews en een complete agenda vol evenementen en activiteiten. Deze editie heeft een zomerse twist omdat we het magazine combineren met de Delftse Festivalzomer! Denk aan zonnige tips, gezellige terrassen en de leukste festivals.
Meer dan 20 Delftse partners uit cultuur en horeca werkten mee – dank voor jullie bijdrage! |
|
Nieuw! VVV Folderdistri- butieservice |
Effectieve informatievoorziening is de sleutel tot een onvergetelijke ervaring voor zowel bezoekers als bewoners van onze stad. Onze online kanalen vormen de basis van deze informatievoorziening, maar ook fysieke folders spelen nog steeds een belangrijke rol in het informeren van gasten.
Daarom gaat Printplezier drie keer per jaar op pad om folders en promotiemateriaal van o.a. Delft Marketing te verspreiden door de stad.
Een mooie kans om jouw aanbod onder de aandacht te brengen én bij te dragen aan de promotie van Delft! |
|
|
|
|
Kom jij ook naar de Ambassadeursdag van Delft Marketing op maandag 12 mei? ? |
De Ambassadeursdag organiseren we voor alle gastvrouwen en gastheren in Delft zoals receptie- en front-office medewerkers, baliemedewerkers van culturele instellingen, VVV-medewerkers, vrijwilligers en horeca, kortom iedereen die contact heeft met bewoners en bezoekers in Delft. |
|
|
|
|
Doe mee met de AI challenge |
Hoe kan kunstmatige intelligentie jouw organisatie helpen slimmer, sneller en effectiever te werken? Van gepersonaliseerde bezoekerservaringen tot efficiëntere marketing, klantinzichten en procesoptimalisatie – de mogelijkheden zijn grenzeloos.
Met de AI Challenge daag je jezelf én je team uit om op een creatieve en praktische manier met AI aan de slag te gaan. Onder begeleiding van AI-expert Chris van Vleuten werk je gedurende 6 maanden aan je eigen AI-use case. |
|
Webinar Beeldgenerator terugkijken |
Op maandag 7 april was de live webinar over de beeldgenerator van Hartje Delft. Tijdens de webinar lieten we zien hoe de beeldgenerator werkt, hoe je hem het best kunt gebruiken en wat de voordelen en winacties zijn. Daarnaast deelden we ook enkele tips & tricks voor het gebruik van sociale media, zoals Instagram en TikTok.
Heb je de webinar gemist, maar ben je wel benieuwd? Geen probleem, je kunt hem via onderstaande button terugkijken. |
|
|
|
|
Samenwerking met Winkelcentrum De Hoven Passage |
Als onderdeel van onze inzet om de lokale gemeenschap te versterken, verwelkomen we De Hoven als partner. De Hoven krijgt een eigen pagina op onze website, waar je meer informatie kunt vinden over hun aanbod en activiteiten. Daarnaast kunnen zij nu ook hun evenementen aanmelden via ons platform, waardoor ze meer zichtbaarheid krijgen binnen Delft en omgeving. De Hoven zal actief deelnemen aan verschillende projecten, waaronder ons initiatief Koop Lokaal, om lokale bedrijven te ondersteunen en de banden binnen Delft te versterken. |
|
De Delftse Festivalzomer komt eraan! |
Na het grote succes van voorgaande jaren komt er natuurlijk een vervolg; eind mei start de derde editie van de Delftse Festivalzomer! Organiseer jij een evenement of een andere leuke activiteit, wil je je gasten informeren of meedoen aan de promotie? Klik op onderstaande button voor meer informatie en profiteer van gezamenlijke promotie.
|
|
|
|
|
Oproep aan alle Delftse ondernemers: Vier 80 jaar vrijheid mee! |
Dit jaar herdenken en vieren we 80 jaar vrijheid. Hoe mooi zou het zijn als we dit samen zichtbaar maken? Daarom nodigen we jullie uit om je etalage in te richten in het teken van 80 jaar vrijheid.
Denk aan een oranje slinger, een historisch beeld of een klein eerbetoon aan de stad in oorlogstijd. Op de website van Erfgoed Delft vind je authentieke foto's uit de Tweede Wereldoorlog – gratis te downloaden! Typ simpelweg “tweede wereldoorlog” in via de site van Erfgoed Delft.
Samen maken we de stad een beetje mooier én staan we stil bij onze vrijheid. Doe je mee? |
|
|
|
|
Blijf op de hoogte met onze contentkalender |
Altijd op de hoogte blijven van de campagnes van Delft Marketing en hoe je mee kunt doen? Download dan de Echt Dellufse contentkalender! Hier vind je de belangrijkste momenten in één overzicht. Heb je content die past bij het onderwerp? Dan ontvangen wij die graag!
Wil je profiteren van ons bereik? Meld je evenementen aan via de UITagenda Delft of stuur jouw leuke ideeën en initiatieven door naar ons marketing team via marketing@delftmarketing.nl |
|
Vier de meivakantie in Delft – met onze tips! |
Of je nu geniet van de meivakantie, of bezoekers ontvangt in Delft – wij hebben de leukste voorjaarsactiviteiten voor je op een rij gezet.
Van gezelligheid tot zonnige uitjes in de stad: laat je inspireren en beleef Delft op z’n best!
Klik op de button hieronder en ontdek alle tips voor dit voorjaar! |
|
|
|
|
Nieuw! Beeldbank van Delft |
Wil jij prachtige beelden van Delft gebruiken voor je socials, website of drukwerk? Goed nieuws: via onze nieuwe Beeldbank heb je gratis toegang tot hoge en lage resolutie foto's, én beelden voor social media. Registreer je gratis en download direct!
|
|
Gezocht: enthousiaste gezichten voor fotoshoot voor de Beeldbank van Delft |
Voor het uitbreiden van onze nieuwe beeldbank van Delft zijn we op zoek naar spontane, enthousiaste mensen die het leuk vinden om mee te doen aan een informele fotoshoot in het prachtige Delft. De beelden worden gebruikt in onze campagnes om Delft nog beter op de kaart te zetten – en daar kun jij onderdeel van zijn! |
|
|
|
|
Blijf op de hoogte van Delft Marketing |
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actualiteiten rondom Delft Marketing en volg ons ook op LinkedIn. |
|
|
|
|
Contact
marketing@delftmarketing.nl
|
|
|
|
|
|